الگوی ما کیست؟2
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
سوال اول من این است که در قیامت اعمال مارا با چه چیزی می سنجند ؟ آیا میزان و معیار چیزی غیر از قران و اهل بیت عصمت وطهارت هستند ؟ قطعا خیر – پس در روز قیامت دستورات قران و اهل بیت یک طرف است و اعمال ما هم یک طرف اگر با قران و اهل بیت مطابقت داشت سعادتمند هستیم
زراره مىگويد از امام صادق عليه السّلام راجع به حلال و حرام پرسيدم،فرمود: حلال محمد پيوسته تا روز قيامت حلال و حرام او پيوسته تا روز قيامت حرام است،جز او پيامبر ديگرى نباشد و جز او نيايد،فرمود:هيچكس بدعتى نگذارد جز آنكه سنتى را بخاطر آن ترك كند.
اصول کافی / ترجمه آیت اللهی ؛ ج 1 , ص 147
سوال دوم : علما و روحانیون آیا حق دارند چیزی غیر از دستورات قران و اهل بیت عصمت و طهارت چیزی را برای مردم بیان کنند ؟ اگر روز قیامت به علماء گفته شد که آنچه برای مردم بیان نمودید و انتشار دادید را از کدام منبع قرانی یا حدیثی آوردید از کجا آوردید ؟ چه جوابی دارند بدهند ؟در این خصوص در توقيعي، امام زمان عليه السلام شرايط کساني را که در زمان غيبت مردم بايد به آنها مراجعه کنند چنين بيان فرمود:انظروا الي من کان منکم قد روي حديثنا و نظر في حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا فارضوا به حکما فاني قد جعلته عليکم حاکما فاذا حکم بحکمنا فلم يقبله منه فانما بحکم الله استخف و علينا رد و الراد علينا کالراد علي الله و هو علي حد الشرک بالله. بنگريد به کساني از شما که حلال و حرام ما را مي شناسند و احکام ما را مي دانند پس به حکم آنها راضي باشيد. من چنين فردي را بر شما حاکم قرار دادم، پس هر کس که حکم آنها را نپذيرد حکم ما را کوچک شمرده است و رد کرده است و هر کس که بر ما رد کند خدا را رد کرده است و چنين کسي در حد شرک به خداوند است
و در روايت ديگري فرمود:و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليکم و انا حجة الله عليهم؛
در حوادث و احکامي که نمي دانيد، به راويان احاديث ما مراجعه کنيد که آنها حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنهايم.
که هر 2 روایت در جلد دوم کتاب منتهی الامال صفحه 650 موجود است.
در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی داستانی از کتاب لولو و مرجان عالم گرانقدر میرزا حسین نوری تحت عنوان مجعولیت دعای حبی می آورد در این داستان شیخ عباس قمی به نقل از کتاب لولو و مرجان میرزا حسین نوری به شدت علماء و روحانیون را سرزنش میکند و میفرماید ( اینکه برخی کتب غیر معتبر در جامعه رواج پیدا کرده است، این نیست جز به خاطر بیاعتنایی اهل علم ( علما و روحانیون ) به حدیث و اخبار و رجوع نکردن به کتب علما و فقهای اهل بیت (علیهمالسلام) و نهی نکردن از این نوع بدعتها و اضافات و تحریف جاهلان و جلوگیری نکردن از نااهلان و تحریف جاهلین و تصرفات بی خردان که کار به جایی رسیده که دعاها موافق سلیقهها تلقین شده و زیارتها و صلواتها اختراع شده و مجموعههای بسیار از دعاهای جعلشده، چاپ شده و کم کم سرایت کرده به سایر کتب )
سوال سوم : آیا تمام چیزهایی که در کشور ما ازنظر قانونی مجاز است از نظر شرعی هم حلال هستند ؟ قطعا خیر – مثلا در کشور ما از نظر قانونی بی حجابی و دوچرخه و موتور سواری بانوان و بازیهایی مثل پاسور و شطرنج و نرد و بیلیارد و شعبده بازی مجاز است و کارهایی مثل موسیقی و رقص و خصوصا سقط جنین مجاز است وشغل هایی مثل مجسمه سازی و خریدوفروش سگ و سیگار و قلیان و آلات قمار از نظر قانونی مجاز است اما تمامی اینها از نظر شرعی کاملا حرام هستند که در کتاب گناهان کبیره آبه الله دستغیب بیان شده است.
پس تا اینجا ثابت گردید که معیار و میزان فقط قران و اهل بیت عصمت و طهارت میباشند و علماء باید آنچه قران و اهل بیت بیان نموده اند را برای مردم بیان نمایند و هر چیزی که از نظر قانونی مجاز است دلیل نمیشود که از نظر شرعی حلال باشد و خصوصا اینکه آنچه اهل بیت عصمت و طهارت فرموده اند حرام است اگر امروزه اعلام نمودیم که زمانه تغییر کرده پس حلال است این میشود گناه و بدعت.
#به_قلم_خودم
این جوابها ادامه دارد…
الگوی ما کیست؟
بسم الله الرحمن الرحیم
وجود نازنین پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله از لحظه بعثت تا لحظه شهادت مکررا و به تواتر میفرمودند 2 چیز گرانبها درمیان شما به امانت میگذارم که فقط این 2 چیز گرانبها میزان و معیار دنیا و آخرت شما و مایه سعادت در دنیا و آخرت و الگوی جامعی برای همگان هستند: 1- قران 2- اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام
این 2 الگو همه مسائل و تمام اصول و فروع دین و حتی آداب زندگی اجتماعی و حتی خوردنی ها را دقیقا برای مردم مشخص نموده اند پس نقش علماء و روحانیون چیست ؟
آیا اینکه عموم مردم میگویند روحانیت الگو هستند صحیح است ؟
نقش روحانیت از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روشن و مشخص میشود در زمان حضرت و در زمان ائمه معصومین علیهم السلام افرادی را به نقاط مختلف اعزام می نمودند که سخنان ائمه اطهار علیهم السلام را به گوش مردم برسانند و برای مردم بیان نمایند همانند حضرت جعفر طیار و ابوذر و سلمان و محمد ابن ابی بکر و علی ابن یقطین و …
نقش مبلغان دین از زمان حضرت امام صادق علیه السلام پررنگ تر شد و در زمان غیبت کبری وجود نازنین قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام بیان دین اسلام را برای مردم بر عهده فقهاء گذاشتند
اما هر عالم و عمامه به سری ؟ قطعا خیر
توضیح مطلب اینکه از یک طرف امام زمان علیه السلام میفرمایند: در زمان غیبت به فقهاء مراجعه نمایید و از طرف دیگر روایات زیادی داریم که در دوره آخرالزمان و نزدیک ظهور حضرت فقهایی پیدا میشود که شرور ترین خلایق امت پیامبر هستند مفهوم این 2 روایت چیست ؟
اگر مکاتبات امام زمان علیه السلام به نواب اربعه را نگاه کنیم جواب این سوال روشن شده و ملاحظه میکنیم که حضرت میفرمایند در زمان غیبت کبری به فقهایی مراجعه نمایید که فقط آنچه ما اهل بیت عصمت و طهارت حلال و آنچه حرام نموده ایم را برای مردم بیان کنند مفهوم این سخن چیست ؟
یعنی فقط قران و اهل بیت الگو هستند و روحانیتی که برود بررسی نماید که الگو ( قران ، اهل بیت ) دقیقا چه بیان نموده و برای مردم بیان کند این میشود انتشار دهنده الگو و این همان فقهایی است که امام زمان علیه السلام فرموده.
حال اگر روحانیت در دوره آخرالزمان غیر آن باشد که حضرت فرموده یعنی صرفا بخواهد با برداشت عقلی خودش مسائل را برای مردم بیان کند و بگوید چه اشکالی دارد که اینگونه شود ؟ یابگوید الان دیگر زمانه تغییر کرده است این میشود همان بدترین خلق خدا که در روایات زیادی در خصوص دوره آخرالزمان میفرماید: از اینها برحذر باشید و حتی میفرمایند: اینها روباهان امت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هستند که مردم را فریب میدهند و به بیراهه میکشانندحال
سوال دیگری اینجا مطرح میشود چرا ما از کودکی به فرزندان دخترمان خانه داری وریسندگی و بافندگی و بازی با عروسک یاد میدهیم ؟
و به پسرانمان دوچرخه و موتورسواری و خانه سازی و تیر اندازی ؟
و چرا از کودکی دختران را پوششی که مخصوص انهاست می پوشانیم و پسران را هم با پوششی مخصوص خودشان؟ جواب یک جمله است بخاطر اینکه کسانیکه راه و روش زندگی در دنیا و سعادت اخروی را به ما یاد داده قطعا از روانشناسی خوبی برای زندگی کودکان و فرزندانمان برخوردار بوده و برای آنها هم تصمیم گیری نموده همان ائمه اطهار علیهم السلام که معیار و میزان میباشند بسیار زیبا میفرمایند که به دختران خود ریسندگی و بافندگی و خانه داری یاددهید و آنها را از یادگرفتن سوره یوسف بر حذر دارید و سوره نور را به آنها یاددهید و از نشانه های فساد و گناه دختران در دوره آخر الزمان ائمه اطهارعلیهم السلام میفرمایند: علومی که مناسب آنها نیست را یاد میگیرند و بر زین اسب و دوچرخه و موتور سوار میشوند و بی حجاب و لخت هستند و… که اینها اهل جهنم می شوند
حال اگر دختر خانمی از کودکی بر خلاف کلام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سراغ تیر اندازی و برزین دوچرخه و موتور و اسب سوار شدن و آموزش نظامی رفت آیا این دختر خانم شجاع میشود ؟
خیر شجاع نمیشود جامعه میشود جامعه امروز که به جای اینکه یک خانم نقش خانه داری و فرزند داری را ایفا نماید در کوچه وبازار در حال تجارت و کار وکاسبی با نامحرمان و در ورزشگاهها در حال ورزش و در پایان باعث ناپاک شدن دامن زن خواهد شد. آیا وجود نازنین اصحاب کساء علیهم السلام به حضرت زینب سلام الله علیها تیر اندازی و اسب سواری و بر زین سوار شدن و سوار کاری را یاد دادند ؟
خیر خانه داری و نگه داری از فرزندان و علوم قرانی و علوم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را آموزش دادند که حضرت زینب سلام الله علیها به آن زیبایی توانست فرزندان شان را در راه امام حسین علیه السلام فدا نموده و در یاری امام زمانش در کوفه و شام از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دفاع نمایند.
لذا بانوان گرامی اگر میخواهند فرزندانشان یاری کننده امام زمان علیه السلام باشند باید فرزندان را به شکلی که اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام فرموده اند تربیت نمایند
نه به شکلی که مقتضای جامعه امروزی است یعنی به دختران خانه داری و فرزندداری و ریسندگی وبافندگی و ماندن در خانه همانند حضرت زینب سلام الله علیها یاددهید وبه پسران آموزش های نظامی و سوارکاری و شنا و تیر اندازی که از دامن پاک چنین مادری فرزندی متولد می شود همانند حضرت ابالفضل و علی اکبر و قاسم علیهم السلام و…
#به_قلم_خودم
#الگوی_واقعی