الگوی ما کیست؟2
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
سوال اول من این است که در قیامت اعمال مارا با چه چیزی می سنجند ؟ آیا میزان و معیار چیزی غیر از قران و اهل بیت عصمت وطهارت هستند ؟ قطعا خیر – پس در روز قیامت دستورات قران و اهل بیت یک طرف است و اعمال ما هم یک طرف اگر با قران و اهل بیت مطابقت داشت سعادتمند هستیم
زراره مىگويد از امام صادق عليه السّلام راجع به حلال و حرام پرسيدم،فرمود: حلال محمد پيوسته تا روز قيامت حلال و حرام او پيوسته تا روز قيامت حرام است،جز او پيامبر ديگرى نباشد و جز او نيايد،فرمود:هيچكس بدعتى نگذارد جز آنكه سنتى را بخاطر آن ترك كند.
اصول کافی / ترجمه آیت اللهی ؛ ج 1 , ص 147
سوال دوم : علما و روحانیون آیا حق دارند چیزی غیر از دستورات قران و اهل بیت عصمت و طهارت چیزی را برای مردم بیان کنند ؟ اگر روز قیامت به علماء گفته شد که آنچه برای مردم بیان نمودید و انتشار دادید را از کدام منبع قرانی یا حدیثی آوردید از کجا آوردید ؟ چه جوابی دارند بدهند ؟در این خصوص در توقيعي، امام زمان عليه السلام شرايط کساني را که در زمان غيبت مردم بايد به آنها مراجعه کنند چنين بيان فرمود:انظروا الي من کان منکم قد روي حديثنا و نظر في حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا فارضوا به حکما فاني قد جعلته عليکم حاکما فاذا حکم بحکمنا فلم يقبله منه فانما بحکم الله استخف و علينا رد و الراد علينا کالراد علي الله و هو علي حد الشرک بالله. بنگريد به کساني از شما که حلال و حرام ما را مي شناسند و احکام ما را مي دانند پس به حکم آنها راضي باشيد. من چنين فردي را بر شما حاکم قرار دادم، پس هر کس که حکم آنها را نپذيرد حکم ما را کوچک شمرده است و رد کرده است و هر کس که بر ما رد کند خدا را رد کرده است و چنين کسي در حد شرک به خداوند است
و در روايت ديگري فرمود:و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليکم و انا حجة الله عليهم؛
در حوادث و احکامي که نمي دانيد، به راويان احاديث ما مراجعه کنيد که آنها حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنهايم.
که هر 2 روایت در جلد دوم کتاب منتهی الامال صفحه 650 موجود است.
در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی داستانی از کتاب لولو و مرجان عالم گرانقدر میرزا حسین نوری تحت عنوان مجعولیت دعای حبی می آورد در این داستان شیخ عباس قمی به نقل از کتاب لولو و مرجان میرزا حسین نوری به شدت علماء و روحانیون را سرزنش میکند و میفرماید ( اینکه برخی کتب غیر معتبر در جامعه رواج پیدا کرده است، این نیست جز به خاطر بیاعتنایی اهل علم ( علما و روحانیون ) به حدیث و اخبار و رجوع نکردن به کتب علما و فقهای اهل بیت (علیهمالسلام) و نهی نکردن از این نوع بدعتها و اضافات و تحریف جاهلان و جلوگیری نکردن از نااهلان و تحریف جاهلین و تصرفات بی خردان که کار به جایی رسیده که دعاها موافق سلیقهها تلقین شده و زیارتها و صلواتها اختراع شده و مجموعههای بسیار از دعاهای جعلشده، چاپ شده و کم کم سرایت کرده به سایر کتب )
سوال سوم : آیا تمام چیزهایی که در کشور ما ازنظر قانونی مجاز است از نظر شرعی هم حلال هستند ؟ قطعا خیر – مثلا در کشور ما از نظر قانونی بی حجابی و دوچرخه و موتور سواری بانوان و بازیهایی مثل پاسور و شطرنج و نرد و بیلیارد و شعبده بازی مجاز است و کارهایی مثل موسیقی و رقص و خصوصا سقط جنین مجاز است وشغل هایی مثل مجسمه سازی و خریدوفروش سگ و سیگار و قلیان و آلات قمار از نظر قانونی مجاز است اما تمامی اینها از نظر شرعی کاملا حرام هستند که در کتاب گناهان کبیره آبه الله دستغیب بیان شده است.
پس تا اینجا ثابت گردید که معیار و میزان فقط قران و اهل بیت عصمت و طهارت میباشند و علماء باید آنچه قران و اهل بیت بیان نموده اند را برای مردم بیان نمایند و هر چیزی که از نظر قانونی مجاز است دلیل نمیشود که از نظر شرعی حلال باشد و خصوصا اینکه آنچه اهل بیت عصمت و طهارت فرموده اند حرام است اگر امروزه اعلام نمودیم که زمانه تغییر کرده پس حلال است این میشود گناه و بدعت.
#به_قلم_خودم
این جوابها ادامه دارد…